چرا تعمیر ماکروفر و مایکروویو زانوسی خود را به ما بسپارید؟

null

تعمیر در محل

پس از تماس شما و ثبت سفارش , کارشناسان ما در اسرع وقت در محل حضور پیدا کرده و اقدام به حل مشکل دستگاه شما میکنند….

پشتیبانی مداوم

کارشناسان مجموعه زانوسی کار بصورت پیوسته از طریق راه های ارتباطی گوناگون آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشند…

پرداخت در محل

ما قبل از حضور در محل و حل مشکل دستگاه شما هیچ وجهی از شما دریافت نمیکنیم و تمامی مبلغ در محل و پس از انجام وظیفه دریافت میگردد.
تعمیر لوازم خانگی

نصب و تعمیرات ماکروفر و مایکروویو زانوسی در تهران

جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.
تعمیر ماکروفر زانوسی

آشنایی با ماکروفر زانوسی

در این مقاله سعی داریم تا با بررسی کامل عملکرد مایکروفرها به یکی از مهم‌ترین برند در تولید ماکروفر و معرفی ماکروفر زانوسی بپردازیم.امروزه، با پیشرفت فناوری، لوازم برقی متنوعی مهمان آشپزخانه‌های مدرن خانه‌های شما شدند که علاوه بر زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون منازل، نقش مهمی در سهولت امور آشپزخانه ایفا می‌کنند. یکی از این وسایل ماکروفرها هستند که در انواع برندها و مدل‌ها، رنگ‌ها و ابعاد متنوع در بازار موجود هستند.

در زندگی مدرن امروزی مایکروفرها اغلب بخشی اساسی از یک آشپزخانه محسوب می‌شوند. با معرفی ماکروفر زانوسی به موضوع کارکرد آن‌ها پرداخته می‌شود و به‌طورکلی عملکرد مایکروفرها به این‌گونه است که ضمن عبور امواج ماکروویو با فرکانسی حدوداً 2.45 گیگاهرتز، طبخ و آماده‌سازی غذا را انجام می‌دهند و به‌این‌ترتیب زمان پخت را کاهش می‌دهند و در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی خواهند کرد.با پیشرفت فناوری، مایکروفرها نیز قابلیت‌های متنوعی را با خود به همراه داشته‌اند که اطلاع از ویژگی‌های آن‌ها و آشنایی با مزایا معایبشان می‌تواند هنگام خرید به شما کمک کند و بسیار تعیین‌کننده باشد. برای آشنایی با یکی از به‌روزترین و مدرن‌ترین برندها در این محصول، به معرفی ماکروفر زانوسی می‌پردازیم.

تعمیر ماکروفر زانوسی

تفاوت مایکروفر و ماکروفر

قبل از معرفی ماکروفر زانوسی، لازم است تفاوت اصلی و مهم ماکروفر و مایکروفر را بشناسید. تفاوت ماکروفر و مایکروفر در نوع فرآیند پخت‌وپز و طبخ غذا در این مورد است که ماکروفر از دما و گرما برای پخت استفاده می‌کند درحالی‌که ماکروویو علاوه بر دما و گرما از اشعه هم برای پخت‌وپز غذا استفاده می‌کند. ماکروویو مواد غذایی را با پخش کردن امواج با طول‌موج کم و در زمان کوتاه درست می‌کند ولی ماکروفر با داشتن المنت‌های گرمایی داخل دستگاه غذا را در مدت‌زمانی نسبتاً بیشتر از ماکروویو ولی به‌طور کامل‌تر گرم می‌کند.در معرفی ماکروفر زانوسی لازم به ذکر است که این تفاوت عمده نسبت به سایر مایکروفرها دیده می‌شود و شما می‌توانید انواع غذاها را با اطمینان خاطر از پخت کامل آن‌ها و عدم کاهش ارزش‌های غذایی آن در مایکروفر زانوسی تهیه کنید.

معرفی ماکروفر زانوسی و برند زانوسی

زانوسی یک شرکت تولیدکننده ایتالیایی در زمینه لوازم‌خانگی است که از سال 1916 فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر محصولات لوازم‌خانگی آن شامل فر آشپزی، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، ماشین ظرف‌شویی، جاروبرقی و ماکروفر هست که در این زمینه، به‌صورت اختصاصی به معرفی ماکروفر زانوسی پرداخته می‌شود.برای معرفی ماکروفر زانوسی لازم به توجه است که، طراحی و تولید محصولات برند ماکروفر زانوسی، با استفاده از بهترین قطعات و به‌روزترین فنّاوری ساخت، پایین‌ترین سطح انرژی است.

طرز کار ماکروفر زانوسی

برای معرفی ماکروفر زانوسی، طرز عملکرد آن‌ها مهم و مفید است. مایکروفرها امواج الکترومغناطیس را با فرکانس حدود دو و نیم گیگاهرتز و طول‌موج دوازده و نیم سانتی‌متر به درون غذاها ارسال می‌کند. این کار باعث می‌شود که مولکول‌های آب موجود در غذا به لرزش درآمده و درنتیجه اصطکاک مولکول‌های باهم، گرما ایجاد  شود. به همین طریق، انواع غذاها در مایکروفر زانوسی از درون پخته می‌شوند و شما می‌توانید تجربه غذایی لذت‌بخش با پختی کامل را تجربه کنید.

در معرفی ماکروفر زانوسی، وجود امکانات ماکروفر زانوسی و تجهیزات درون مایکروفر زانوسی برای شناخت بهتر به کمک شما خواهد آمد. ازجمله امکانات ماکروفر زانوسی وجود صفحه چرخان است تا غذای در هنگام پخت بچرخد و می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که غذایتان به‌صورت یکنواخت پخته‌شده است. صفحه چرخان‌ها در ماکروفر زانوسی از دو جنس متفاوت شیشه‌ای و فلزی هستند.

انواع مدل‌های و معرفی مایکروفر زانوسی

معرفی ماکروفر زانوسی و انواع مدل‌های آن می‌تواند به شناخت شما و افزایش آگاهی‌تان در هنگام انتخاب مایکروفر زانوسی کمک کند.ماکروفر زانوسی با طراحی بدنه به رنگ‌های سیلور، مشکی و در جنس استیل و یا فولاد ضدزنگ و ضد اثرانگشت طراحی و روانه بازار گردیده است.

نام بعضی از مدل‌های آن در ادامه آورده شده است:

  • ZMBN4SK
  • ZMBN2SX
  • ZMSN5SX
  • ZMSN7DX
  •  ZVENM7X1
  • و….نکات مربوط به خرید مایکروویو زانوسیدر معرفی ماکروفر زانوسی همان‌گونه که گفته شد، ماکروفر زانوسی در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی‌شده است که از مزایا ماکروفر زانوسی است و می‌توانید در هنگام خرید ماکروفر زانوسی متناسب با نیاز پخت‌وپز و ابعاد فضایی که در آشپزخانه در اختیاردارید، بهترین گزینه و انتخاب ممکن را انجام دهید. قبل از خرید باید فضای موردنظر برای قرارگیری ماکروفر زانوسی را به‌صورت کامل ازلحاظ ابعاد عرض و عمق و ارتفاع اندازه‌ بگیرید، تا ببینید بهتر است از کدام‌یک از مدل‌های ماکروفر زانوسی تهیه کنید.

تعمیر ماکروفر زانوسی در صورت بروز مشکل

هر یک از اختلالات پیش‌آمده در دستگاه ماکروفر زانوسی، نیازمند بررسی و رسیدگی کارشناسان مرتبط هست و ممکن است در حوزه‌ی کاری و تخصص بسیاری از تعمیرکاران نباشد. به دلیل وجود امواج مایکروویو در ماکروفر، سعی کنید حتی‌الامکان بدون مشورت با افراد متخصص، خود اقدام به حل مشکل ماکروفر زانوسی آشپزخانه‌تان نپردازید. برای تعمیر ماکروفر زانوسی، آن را به تعمیرکاران مجرب بسپارید تا تشعشعات آن به‌سلامتی شما لطمه وارد نکند و هزینه‌های بیشتر اقتصادی برایتان به همراه نداشته باشد

می‌توانید با توجه به مشکل دستگاه ماکروفر زانوسی به مقالات مرتبط در سایت مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان حوزه‌ی تعمیر و خدمات ماکروفر زانوسی با مرکز زانوسی کار ارتباط برقرار کنید. در مرکز زانوسی کار متخصصان زبده‌ای در زمینه تعمیرات به کار گرفته‌شده‌اند تا کاربران به‌آسانی مشکلات و موضوعات خود را با آن‌ها در میان بگذارند و با آسودگی، دستگاه ماکروفر زانوسی خود را برای تعمیر به آن‌ها بسپارند.

دریافت مشاوره‌های تخصصی و عمومی در ارتباط با هر یک از مدل‌های ماکروفر زانوسی، عیب‌یابی و تعمیر حتی‌الامکان قطعات به‌جای تعویض کردن آن، تعویض قطعات معیوب و تضمین استفاده از قطعات اورجینال و باکیفیت بالا، برآورد هزینه تعمیرات، رفع مشکلات مربوط به هر یک از اجزای داخلی ماکروفر زانوسی ازجمله مگنترون، لامپ و… تنها برخی از خدمات ارائه‌شده توسط کارشناسان مرکز زانوسی کار است.

سرویس دهی , نصب (راه اندازی) و تعمیر ماکروفر زانوسی , جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

در صورت خرابی محفظه داخلی دستگاه، ایجاد خراش یا کنده شدن سطوح، پوسته‌پوسته شدن یا لب‌پریدگی سطوح بیرون ماکروفر زانوسی و مشکلاتی از این قبیل، کارشناسان زبده و تعمیرکاران زانوسی کار به‌راحتی می‌توانند به شما کمک کنند تا خرابی دستگاه ماکروفر زانوسی خود را رفع کنید.

مزایای تعمیرات ماکروفر زانوسی با مرکز زانوسی کار

در صورت بروز اشکال در ماکروفر زانوسی، شما در هرزمانی می‌توانید با کارشناسان مرکز زانوسی کار تماس برقرار کنید. کارشناسان و متخصصان مربوطه در این حوزه، همواره آماده خدمت‌رسانی و پشتیبانی هستند و پس از راهنمایی شما در صورت نیاز، در محل برای ارائه خدمات حاضر خواهند شد.با خیالی آسوده دستگاه ماکروفر زانوسی خود را به متخصصان تعمیرکار بسپارید، و مطمئن باشید تا قبل از حضور در محل، لازم نیست شما وجهی بابت مشکل و خرابی ماکروفر خود پرداخت نمایید و خدمات شما با بالاترین کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت، به شما عرضه خواهد شد.

در معرفی ماکروفر زانوسی ازنظر محل قرارگیری و تعبیه در قسمت‌های مختلف آشپزخانه به دودسته رومیزی و توکار تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید هرکدام از این‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر این باید در اطراف ماکروفر زانوسی نیز باید فضایی برای چرخش هوا در اطراف آن در نظر بگیرید تا ماکروفر بیش‌ازاندازه گرم نشود.

ماکروفر زانوسی در ابعاد متنوع موجود در بازار

نکته قابل‌توجه و مهم دیگر در هنگام خرید مایکروویو زانوسی توجه به توان ماکروفر است که بیانگر قدرت دستگاه ماکروفر است. به‌طورکلی، عدد بالاتر وات که واحد توان ماکروفر است، باعث پخت غذای شما در زمانی کمتر خواهد شد و کیفیتی مطلوب به همراه خواهد داشت. ماکروفر زانوسی در انواع مدل‌ها و با توان‌های قدرتمند، 700، 800 و 900 وات در بازار موجود است.

در معرفی ماکروفر زانوسی به شیوه راه‌اندازی این دستگاه اشاره می‌کنیم.

  • محل قرارگیری ماکروفر زانوسی باید روی سطحی صاف و غیر مرطوب باشد. پیشکار آشپزخانه‌ها و یا یک میز می‌تواند محل مناسب برای قرار دادن ماکروفر شما باشد. به این نکته توجه فرمایید که هرگز ماکروفر زانوسی را در نزدیکی یک اجاق گازی یا وسایل برقی قرار ندهید، زیرا ممکن است خطرآفرین باشند و دقت کنید که دریچه‌های هوای ماکروفر در اطراف آن بسته نشده باشند.

تعمیر , سرویس دهی و راه اندازی ماکروفر زانوسی , جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

قرارگیری ماکروفر در مکانی مناسب و بر اساس استانداردهای ایمنی

  • پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم میزان فاصله هفت و نیم سانتی‌متری را بین ماکروفر و سایر لوازم و دیوارها یا دیواره کابینت رعایت کنید. درنهایت ماکروفر زانوسی خود را باید به یک خروجی برق مصرف خانگی استاندارد مطابق با همان ولتاژ و فرکانس روی برچسب رتبه‌بندی محصول خود وصل کنید.

قرارگیری درست حلقه غلتکی و شیشه داخل ماکروفر زانوسی

  • سینی شیشه‌ای و حلقه غلتکی باید داخل ماکروفر زانوسی و به‌درستی در جای مناسب خود تعبیه‌شده باشد و سینی شیشه‌ای باید بتواند روی حلقه غلتکی به آسانی چرخش داشته باشد.
  • با معرفی ماکروفر زانوسی، می‌توانید بسته به سلیقه خود مدل انتخابی ماکروفر زانوسی را خریداری کنید و ممکن است هر مدلی که مدنظر دارید تنظیماتی و امکانات ویژه‌ای برای گرم کردن، یخ‌زدایی و پخت‌وپز مواد غذایی داشته باشد. این تنظیمات به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که به‌صورت اتوماتیک غذای شما را بر اساس اینکه آیا می‌خواهید آن را دوباره گرم‌کنید، مواد غذایی منجمد خود را صرفاً یخ‌زدایی کنید یا آن را طبخ و پخت کنید، عمل می‌کنند.

مزایا ماکروفر زانوسی و استفاده از آن

در معرفی ماکروفر زانوسی، توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن می‌تواند حائز اهمیت باشد. انتخاب دستگاه ماکروفر زانوسی مناسب با ابعاد و فضا و دکوراسیون آشپزخانه شما سخت نیست، زیرا که ماکروفر زانوسی در اندازه‌ها، مدل‌های متنوع، رنگ‌های و طرح‌های استاندارد طراحی و روانه بازار گردیده است.در معرفی ماکروفر زانوسی توجه به این نکات ضروری است که این دستگاه مفید، گرم کردن سریع غذا تا پختن یک وعده غذایی کامل، انعطاف‌پذیری، ضمانت کیفیت و طراحی دل‌نشین و مدرن را به شما ارائه می‌دهند.

ماکروفر زانوسی، جلوه‌ای زیبا در دکوراسیون آشپزخانه شما

با معرفی ماکروفر زانوسی به این نکته دست خواهیم یافت که در طراحی انواع مدل‌های مایکروفر زانوسی برای راحتی و آسایش کاربران موارد عملکردی متنوع و مهمی به کار گرفته‌شده است تا بهترین کیفیت را به مصرف‌کنندگان ارائه دهد. ماکروفر زانوسی امکان پخت‌وپزی سریع و بدون اتلاف وقت را به شما می‌دهد.در معرفی ماکروفر زانوسی و مزیت استفاده از ماکروفر زانوسی این است که با داشتن مایکروفر زانوسی گرمای درون فضای آشپزخانه‌ زیاد نخواهد شد و حرارت بالا نمی‌رود؛ زیرا که در هنگام پخت غذا در ماکروفر دیگر نیازی به استفاده از شعله آتش نیست و ظروف آشپزی شما نیز گرم و یا داغ نخواهند شد.

سرویس دهی , نصب (راه اندازی) و تعمیر مایکروویو زانوسی , جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

ایمنی بالا در استفاده از ماکروفر زانوسی

کار با ماکروفر زانوسی ایمنی را به همراه خود میاورد زیرا که همان‌گونه که اشاره شد در آشپزی با مایکروفر زانوسی خبری از شعله آتش نیست. علاوه بر این، جهت اطمینان خاطر، ماکروفر زانوسی به چند سیستم امنیتی تجهیز شده که امکان تنظیم زمان پخت را دارد تا در صورت پخت غذا، با قطع عملیات طبخ به‌صورت اتوماتیک مانع از آتش‌گیری آن شوند.نکته دیگر در معرفی ماکروفر زانوسی و مزایا ماکروفر زانوسی این است که، تمیز کردن داخل مایکروویو زانوسی به‌سادگی و با کشیدن یک دستمال انجام می‌پذیرد و در وقت و زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

معایب ماکروفر زانوسی

در ضمن معرفی ماکروفر زانوسی به معایب ماکروفر زانوسی نیز می‌پردازیم. زمان پخت‌وپز غذا در مایکروفر و ماکروویو کوتاه است و ممکن است میکروب‌هایی که در غذا وجود دارند از بین نروند و این موضوع می‌تواند برای سلامتی زیان‌بار باشد. طبق نظر مخالفان استفاده از ماکرویو، امواج موجود در مایکروفر ممکن است با برخورد کرده به افراد، موجب ایجاد ناراحتی و عوارضی در بدن انسان شود.

خدمات ماکروفر زانوسی و کاربرد آن

امروزه فریز کرده مواد غذایی برای نگهداری طولانی‌تر امری رایج است ولی هنگامی‌که نیاز فوری به استفاده از مواد یخ‌زده پیدا می‌کنید و فرصت صبر کردن برای آب شدن یخ آن را ندارید، مایکروفرها به کمک شما می‌آیند. ماکروفر زانوسی می‌تواند در زمان کوتاهی یخ این مواد را از بین برده و آن‌ها را برای استفاده شما در پخت‌وپز محیا کند.

تعمیر , نصب (راه اندازی) و سرویس دهی ماکروفر زانوسی , جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

پخت سریع در ماکروفر زانوسی

در معرفی ماکروفر زانوسی لازم به توضیح است که این مایکروفر قابلیت تنظیم زمان پخت را دارد و دارای تایمر الکترونیکی است. هنگامی‌که زمان تنظیم‌شده، به پایان برسد، اجاق به‌طور خودکار خاموش می‌شود. این موضوع باعث می‌شود با خیالی آسوده، هم‌زمان با آشپزی به کارهای دیگر بپردازید.از دیگر مزایا ماکروفر زانوسی این است که این ماکروفر با داشتن ابعاد جمع‌وجور و متناسب خود، قابلیت انجام چندین کار آشپزی ازجمله کباب کردن، بخارپز کردن، گرمایش، پخت، خشک‌کردن میوه و سبزی و… را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید، هر غذایی را مطابق با دلخواه و ذائقه خود یا اطرافیانتان، در ماکروفر زانوسی آماده کنید.

درست کردن انواع غذاها در ماکروفر زانوسی

ماکروفر زانوسی این امکان را به شما می‌دهد که روش پخت گریل، ماکروویو یا استفاده از گریل و مایکرویو را به‌صورت هم‌زمان تجربه کنید و از تجربه آشپزی خود لذت ببرید.

امکانات ماکروفر زانوسی و معرفی اجزای آن

در معرفی ماکروفر زانوسی، شناخت اجزای آن ضروری است. ماکروفر زانوسی دارای صفحه‌نمایش، قفل کودک، گریل و مایکروویو است.گزینه قفل کودک در دستگاه ماکروفر زانوسی، ضمن از کار انداختن دکمه‌ها اجازه نمی‌دهد کودک شما پنل تنظیمات مایکروفر را دست‌کاری کرده و ناخواسته تنظیمات پخت را به هم بزند و به‌این‌ترتیب ایمنی و آسایش را برای شما و فرزندتان به همراه می‌آورد.

در ماکروفر زانوسی شما می‌توانید اجزای زیر را مشاهده کنید:

  1. صفحه‌نمایش ماکروفر
  2. کلید روشن‌کننده لامپ

کلید روشنایی لامپ، توانایی روشن نگه‌داشتن لامپ را چه در مواقعی که درب ماکروفر زانوسی بسته است و چه درزمانی که درب آن باز است را دارد، تا کسی که با دستگاه کار می‌کند، بتواند مواد داخل درون محفظه مایکروفر را ببیند.

کلید روشنایی لامپ برای روشن کردن فضای داخلی ماکروفر زانوسی در مواقعی که نیاز دارید.

  1. دکمه عملکرد اجاق‌گاز
  2. صفحه‌نمایش برنامه پخت الکترونیکی
  3. نمایشگر دمای مایکروویو
  4. تنظیم‌کننده دما و یا قدرت مایکروویو
  5. گریل (Grill) که همان سرخ‌کن یا برشته‌کن است.

صفحه گریل در ماکروفر زانوسی

  1. ژنراتور مایکروویو
  2. لامپ

چراغ مایکروفر در زمانی که درب آن باز است و یا هنگامی که ماکروفر شما شروع به پخت می‌کند روشن هست. محل قرارگیری لامپ ماکروفر زانوسی در قسمت خارجی مایکروفر و در مدار بعد از ترایاک یا رله کنترل تعبیه شده است و به‌این‌ترتیب روشنایی آن با عبور از حفره داخل مایکروفر می‌شود.

  • فن چرخش هوای گرم
  • سینی داخل مایکروفر که قابلیت جابه‌جایی دارد.
  • موقعیت‌های قرارگیری سینی داخل ماکروفر

اجزای الکترونیکی ماکروفر زانوسی

در معرفی ماکروفر زانوسی، به بررسی دقیق‌تر اجزای الکترونیکی آن می‌پردازیم تا عملکرد ماکروفر زانوسی را بهتر درک کنیم و با آن‌ها آشنایی پیدا کنیم.

  • حس‌گر گاز و رطوبت

حس‌گر گاز یک قطعه نیمه‌هادی که وجود بخار، بو، و رطوبتی غذای در حال پخت را نشان می‌دهد. وجود این حس‌گر در ماکروفر زانوسی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به‌صورت خودکار برنامه پخت  را برای انواع غذاها  را تنظیم نمایید. حس‌گر رطوبت نیز در ماکروفر زانوسی بخار حاصله از غذا در خلال پخت‌وپز غذا را نشان می‌دهد.

 

  • لامپ مگنترون مایکروویو زانوسی

در معرفی ماکروفر زانوسی، می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اجزا مورداستفاده در مایکروفر زانوسی، لامپ مگنترون هست. لامپ مگنترون در پشت بدنه دستگاه مایکروفر شما قرار دارد و با انتشار امواج کوتاه در همه جهات، باعث گرم شدن و پخت غذایتان در ماکروفر زانوسی می‌شود.لامپ مگنترون در ماکروفر زانوسی با تغییر قطب مثبت و منفی مواد غذایی از طریق ایجاد یک میدان مغناطیس با فرکانس بالا موجب گرم شدن غذاها می‌شود، به این صورت که در این‌ اتفاق مولکول‌های آب موجود در غذا قطبیده شده و به همین علت است که هرچه میزان آب موجود در غذا بیشتر باشد، راحت‌تر گرم می‌شود.لامپ مگنترون مایکروفر، از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده ماکروفرها است.

  • سوئیچ مونیتور یا سوئیچ ایمنی ماکروفر زانوسی

یکی از اجزای دیگر در معرفی ماکروفر زانوسی سوئیچ مونیتور است که به این منظور استفاده می‌شود تا از ترکیدن ناگهانی فیوز مایکروفر، زمانی که سوئیچ دیگر قفل در ازکارافتاده باشد و یا وقتی‌که درب را باز می‌کنید، جلوگیری کند.

  • حس‌گر مایکروفر

در معرفی ماکروفر زانوسی، یکی دیگر از اجزای آن حس‌گر ماکروفر زانوسی است که یک ترمیستور است و با ضریب منفی عمل می‌کند و هنگامی که درجه حرارت داخلی بالا می‌رود مقاومت پایین می‌آید، حس‌گر در مایکروفر در یک‌طرف و در قسمت بالا قرار دارد.

  • رله قدرت ماکروفر زانوسی

وقتی‌که غذای خود را در داخل مایکروفر زانوسی بگذارید و در آن بسته شود سوئیچ کلید لای در اولیه و ثانویه نیز بسته هستند. حالا وقتی‌که صفحه دکمه لمس شود، رله کنترل قدرت انرژی را از مدار کنترل صفحه دکمه لمسی دریافت می‌نمایید.

  • موتور گردان ماکروفر زانوسی

در معرفی ماکروفر زانوسی، می‌توان اشاره کرد موتور گردان موجود در ماکروفر زانوسی شما درواقع یک موتور محرک برای سینی گردان داخل در ماکروفر است. این موتور با یک کوپلار به سینی گردان متصل شده و امکان حرکت برای آن را تأمین می‌کند. اگر در هنگام استفاده از ماکروفر زانوسی به هر دلیلی متوجه شده‌اید که سینی گردان داخل ماکروفر شما نمی‌چرخد یا عملکرد صحیحی را ندارد، می‌تواند ایراد از این موتور محرک باشد. اگر متوجه بروز مشکل در آن شده‌اید به‌راحتی می‌توانید با کارشناسان زانوسی کار تماس برقرار کنید و از آن‌ها کمک بخواهید تا دستگاه شما به حالت قبل برگردد.

  • پایه کاوشگر ماکروفر زانوسی

هم‌چنین در معرفی ماکروفر زانوسی، به پایه کاوشگر  اشاره می‌کنیم که در قسمت داخلی مایکروفر زانوسی قرارگرفته است و این امکان را فراهم می‌کند که درجه حرارت داخلی دستگاه را ارزیابی کند.

  • کوپل زیر سینی ماکروفر

کوپل زیر سینی یا کوپلار، قطعه‌ای از پلاستیک نرم در ماکروفر زانوسی است و عاملی است که به کمک موتور آمده و بااتصال به شفت موتور باعث به چرخش درآمدن آن می‌شود. سینی باید روی کوپلار کاملاً بسته ‌شود. وظیفه اصلی کوپل جلوگیری از انتقال لرزش و صدای موتور به سینی ماکروفر است.

  • یکسو کننده

یک دیود سیلیکونی مخصوص وسیله‌ای جامد است که اجازه می‌دهد جریان برق درون مدار ازیک‌طرف حرکت کند. اما از طرف دیگر جلوی حرکت آن را می‌گیرد. یکسو کننده و خازن ولتاژ بالا را برای مدار فراهم می‌کنند.

نکات مربوط به استفاده از ماکروفر زانوسی

در معرفی ماکروفر زانوسی، موارد مربوط به استفاده از ماکروفر زانوسی نیز مهم است. هنگام استفاده از ماکروفر زانوسی، لازم است به نکاتی توجه کنید تا ماکروفر شما دچار خرابی یا اشکال عملکردی نشود. سعی کنید برای پاک کردن یا قرار دادن لوازم در داخل ماکروفر همیشه از دستکش استفاده کنید و برای تمیز کردن دستگاه ماکروفر زانوسی از پاک‌کننده بخار استفاده نکنید.در هنگام تمیز کردن داخل ماکروفر زانوسی خود نکات ایمنی را رعایت کنید.

  • انتخاب ظروف مناسب برای کار با ماکروفر زانوسی

در هنگام گرم کردن مواد غذایی و مایعات در ماکروفر زانوسی، آن‌ها را صورت کاملاً بسته‌بندی‌شده یا قرار گرفته در ظروف کاغذی و پلاستیکی در دستگاه ماکروفر خود قرار ندهید و به این منظور فقط از ظروفی استفاده کنید که برای استفاده در اجاق‌های مایکرویو مناسب هستند. از وسایل یا ظروف فلزی و یا وسایل چوبی استفاده نکنید. ظروف فلزی و فویل‌ها باعث جرقه زدن و ایجاد آتش‌سوزی می‌شود، ظروف پلاستیکی غیر مناسب نیز در هنگام قرارگیری داخل ماکروفر زانوسی به دلیل حرارت و گرما آب می‌شوند.

بهترین ظروف برای استفاده در دستگاه ماکروفر زانوسی ظروف سرامیکی یا نسوز و یا آرکوپال بدون تزئینات و با علامت ماکروفر هستند.هنگام روشن بودن دستگاه ماکروفر، درب آن را باز نگذارید.

  • تمیز کردن و پاک‌سازی ماکروفر زانوسی

در ضمن معرفی ماکروفر زانوسی، لازم به توضیح است که تمیز کردن ماکروفر زانوسی در عملکرد بهتر و طولانی‌تر آن مؤثر است. سعی کنید حتی‌الامکان هفته‌ای یک‌بار ماکروفر خود را نظافت کنید.برای پاک کردن داخل مایکروفر زانوسی استفاده از یک پارچه نم‌دار توصیه می‌شود که با یک ماده پاک‌کننده طبیعی به‌عنوان‌مثال آب‌لیمو و یا هر ترکیب دیگری از آب و مایع ظرف‌شویی و جوش‌شیرین آغشته شده است.از وسایل نرم برای پاک کردن سطوح ماکروفر زانوسی استفاده کنید.برای پاک کردن سطح ماکروفر زانوسی و به‌ویژه تمیز کردن واشر درزگیر، از اسکاچ‌های سمباده‌ای و زبر یا هر وسیله خشن دیگر، سیم ظرف‌شویی و ابزارهای نوک‌تیز یا مواد شوینده خورنده استفاده نکنید. پس از اتمام کار با دستگاه ماکروفر و خالی کردن مواد غذایی، مایکروفر را روشن باقی نگذارید. به این نکته نیز دقت فرمایید که هنگام روشن بودن ماکروفر زانوسی از بسته بودن کامل در آن مطمئن شوید.

  • توجه به نکات ایمنی حین استفاده از ماکروفر زانوسی

برای کامل کردن معرفی ماکروفر زانوسی، بررسی نکات ایمنی مرتبط با آن ضروری است. پیش از روشن نمودن مایکروفر و شروع فرایند طبخ غذا در مایکروفر زانوسی حتماً بسته بودن کامل در ماکروفر، عدم وجود خوردگی در واشر یا د جداره پیرامونی در و اتاقک ماکروفر، صحیح کار کردن قفل‌ها و لولا مطمئن شوید.روی ظروف حاوی غذا را با پوشش مناسب ببندید اما هرگز آن‌ها را سفت و محکم ننمایید. این کار ممکن است خطر ترکیدگی یا انفجار را به همراه داشته باشد.در صورت بروز خرابی در جداره پلاستیکی موجود در و اتاقک ماکروفر زانوسی، لولا، یا بروز ترک در شیشه، به‌هیچ‌وجه ماکروفر را روشن نکنید و حتماً از تعمیر کردن آن به‌صورت شخصی خودداری فرمایید.
همواره فضای داخل ماکروفر زانوسی را تمیز و پاک‌شده از ذرات سوخته و… نگه‌دارید و به‌طور مدام عملکرد لبه‌های در و قسمت لولای ماکروفر خود را برای کنترل بررسی کنید.

  • گرم کردن غذا داخل ماکروفر زانوسی

باقی‌مانده غذاهای یک تا چهار روز گذشته را می‌توانید دوباره گرم و مصرف کنید ولی به این موضوع توجه کنید که چنان چه باقی‌مانده غذای شما پنج روز یا بیشتر از پخت آن گذشته باشد، قابل گرم کردن و استفاده مجدد نیست زیرا به‌احتمال خیلی زیاد فاسد شده و یا اینکه حاوی باکتری‌های مضر زیادی است.

توجه با نکات مربوط به گرم کردن غذا حین کار با دستگاه ماکروفر

هنگام گرم شدن غذا با دستگاه ماکروفر، استفاده از یک درپوش پلاستیکی یا کاغذ به شما در عدم خشک شدن غذا در ماکروفر زانوسی کمک می‌کند. دستمال‌کاغذی را بیشتر از یک دقیقه روی غذا باقی نگذارید، زیرا ممکن است بسوزد.

  • توجه به زمان پخت مواد غذایی در ماکروفر زانوسی

در معرفی ماکروفر زانوسی یافتن زمان مناسب برای گرم کردن غذای خود در داخل ماکروفر زانوسی نیز مهم است و این زمان موردنظر را بعد از چند بار امتحان کردن و کار با دستگاه خود بیابید.
غذاهایی بازمان پخت متفاوت و بافت متفاوت را در زمان‌های مختلف گرم‌کنید. بهتر است در ابتدا مواد غذایی با بافت متراکم‌تر مانند گوشت‌ها را گرم‌کنید زیرا گرم شدن آن‌ها بیشتر طول می‌کشد. سپس، مواد کم تراکم مانند ماکارونی پخته‌شده یا سبزیجات پخته را به بشقاب غذایی خود اضافه کرده و آن‌ها را گرم‌کنید.

  • نکات مربوط به قابلیت یخ‌زدایی در ماکروفر زانوسی

حتماً از قبل مواد غذایی منجمدشده را برای یخ‌زدایی کردن در ماکروفر زانوسی در یک ظرف مناسب سرامیکی یا شیشه‌ای قرار دهید. حتماً غذایی منجمد را یک‌بار هم بزنید تا گرما همه نقاط یخ‌زده را از بین ببرد و درصورتی‌که قسمتی یخ‌زده باقی ماند، دوباره غذا را در محدوده زمانی یک تا سی ثانیه داخل ماکروفر خود قرار دهید و گرم نمایید.

تعمیر , سرویس دهی و نصب ماکروفر زانوسی , جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

خرابی‌های ماکروفر زانوسی

پس از معرفی ماکروفر زانوسی، لازم به توضیح است که ماکروفر زانوسی نیز مانند سایر وسایل الکترونیکی موجود در هر آشپزخانه، ممکن است آسیب‌دیده و با مشکلاتی روبرو گردند و در اثر عوامل مخربی مانند نوسانات برقی و یا استفاده‌ی مداوم دچار اختلال شوند. عدم نگهداری دستگاه ماکروفر زانوسی در شرایط تمیز و غیر آلوده می‌تواند منجر به خراب شدن و کاهش عمر مفید آن شود. مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از ماکروفر زانوسی ممکن است با آن برخورد کنند عبارت‌اند از:

  • گرم نکردن مواد غذایی یا عدم عملکرد صحیح به هنگام گرم کردن مواد غذایی

اگر متوجه شدید ماکروفر زانوسی شما غذا را به‌صورت صحیح و کامل گرم نمی‌کند و یا زمان پخت و طبخ کردن غذاها طولانی است، دستگاه ماکروفر شما دچار خرابی شده است و باید برای عیب‌یابی و تعمیر ماکروفر زانوسی  خود اقدام فرمایید.توجه داشته باشید که در چنین شرایطی و سایر مشکلات مشابه از مایکروفر خود استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد جرقه و یا بوی سوختگی شود. در این مورد دستگاه را حتماً و بلافاصله از برق جدا کرده و برای تعمیر آن به متخصصین این حوزه در زانوسی کار مراجعه کنید و یا با آن‌ها از طریق تماس از طریق راه‌های ارتباطی، ارتباط برقرار کنید.

  • ایجاد سروصدای زیاد در هنگام استفاده از ماکروفر

ماکروفر زانوسی، هنگام شروع کار ماکروفر و یا هنگام چرخیدن سینی گرم‌کن غذا کاملاً بی‌صدا است. در برخی از مواقع ممکن است که صدا بیش‌ازاندازه بلند باشد که نشانه دهنده خراب شدن برخی از قطعات داخلی آن ازجمله دیود، موتور  کوپلینگ، مگنترون و… می‌باشد.

مشکل سروصدای بیش‌ازحد هنگام پخت غذا در ماکروفر زانوسی

  • گرم شدن زیاد بدنه ماکروفر زانوسی

گرم شدن زیاد در بدنه مایکروفر، یکی از عیب‌هایی است که ممکن است در هنگام کار با هر مدل ماکروفر زانوسی برای شما اتفاق بیافتد و گاهی گرم شدن بدنه ماکروفر به حدی است که ممکن است دستتان را بسوزاند. این مشکل ممکن است دلایل عمده‌ی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشد به‌عنوان‌مثال خرابی لامپ مگنترات یا اشکالاتی در فن خنک‌کننده یا مشکلاتی در برنامه داده‌شده برای پخت غذا و… . در مواجه با این مشکل حتماً از متخصص مجرب تعمیرات ماکروفر زانوسی کمک بخواهید تا به تعمیر دستگاه شما بپردازد.

  • باز نشدن درب مایکروفر و قفل‌کردن آن

خرابی قفل در ماکروفر زانوسی مشکلات فراوانی را برای استفاده کاربران خود فراهم میاورد. ازاین‌رو در صورت عملکرد صحیح قفل درب ماکروفر زانوسی به دلایل مختلف ازجمله خرابی در دستگیره‌ها، خرابی فنر در ماکروفر و… باید برای تعمیر آن اقدام فرمایید.

  • عدم چرخیدن سینی ماکروفر

با معرفی ماکروفر زانوسی و اجزای آن ازجمله سینی ماکروفر، عدم چرخیدن سینی داخل ماکروفر نیز یکی از مواردی است که احتمال بروز آن امکان‌پذیر است. اگر سینی درون ماکروفر زانوسی نچرخد، غذا گرم نمی‌شود و سروصدا هنگام کار ایجاد می‌شود. عللی از قبیل اشکال در کوپلینگ زیر سینی و خرابی موتور گردان و… باعث نچرخیدن سینی ماکروفر می‌شود.

  • خاموشی اتوماتیک مایکروفر پس از چند ثانیه

بررسی و تشخیص خاموش شدن ناگهانی ماکروفر زانوسی اگر به‌موقع بررسی نشود و برطرف نگردد، منجر به ایجاد خرابی‌های بیشتر در استفاده از ماکروفر زانوسی می‌گردد. طراحی سیستم داخلی مایکروفرها به صورتی است که بعد از قطع سیم از پریز، خازن‌های موجود در دستگاه هنوز دارای ولتاژ بالایی می‌باشند. به همین منظور بررسی علل خاموشی خودکار مایکروفر را به افراد مجرب در این حوزه و کارشناسان زانوسی کار بسپارید. افراد متخصص در این حوزه ابتدا ولتاژ خازن داخل دستگاه را با وسایل مربوطه خالی کرده و سپس با ایمنی کامل، تعمیرات را انجام می‌دهد.

خاموش شدن خودکار مایکروفر پس از چند ثانیه

  • جرقه زدن دستگاه به هنگام کار کردن با آن

در معرفی ماکروفر زانوسی، خرابی رایج دیگر هنگام کار با ماکروفر زانوسی، جرقه زدن مایکروفر هست که ممکن است دلایل زیادی داشته باشد و به همین منظور نیاز به شناسایی کارشناسانه دارد.

مشاهده جرقه به هنگام کار کردن با ماکروفر

  • عدم کارکرد درست لامپ روشنایی ماکروفر

عدم روشن شدن لامپ ماکروفر زانوسی، نیز مانند خرابی دیگر قطعات الکتریکی درون ماکروفر مهم است. دلایل متفاوتی مانند اشکال در برد، اشکال در ولتاژ ورودی و… موجب به وجود آمدن خرابی لامپ ‌گردد، که رفع هرکدام از این اشکالات و تعویض لامپ داخل مایکروفر نیازمند دانش و مهارت لازم در این زمینه می‌باشد.

  • خاموش شدن ماکروفر به‌صورت ناگهانی

در هنگام استفاده از ماکروفر زانوسی، خاموش شدن ناگهانی در حین کار، دلایل بسیاری ازجمله خرابی ترانس ولتاژ، اشکال در برد اصلی، مشکلات مربوط به رطوبت در ماکروفر و یا اشکال در هواکش را دارد.

مشکل خاموش شدن ناگهانی ماکروفر در حین کار

  • روشن نشدن صفحه نمایش مایکروفر

روشن نشدن و کار نکردن صفحه‌ نمایش ماکروفر زانوسی ممکن است به کلید ممبران و برد الکترونیکی مربوط باشد و حتماً باید توسط تعمیرکاران متخصص زانوسی کار بررسی گردد.

  • عدم عملکرد صحیح گریل ماکروفر

در معرفی ماکروفر زانوسی، به گریل اشاره شد و روشن نشدن گریل دستگاه از عیب‌هایی است که علت آن می‌تواند خرابی ترموستات، المنت یا برد است.

  • خاموش و روشن شدن مداوم و بی‌دلیل لامپ ماکروفر

وقتی‌که ماکروفر زانوسی خاموش است یا برنامه‌ای برای پخت به آن داده نشده است، لامپ دستگاه نیز خاموش است و اگر در ماکروفر باز شود لامپ نیز روشن می‌شود. و در حین پخت غذا بازهم لامپ داخلی روشن می‌شود. اگر هنگام کار با ماکروفر به‌صورت مداوم و یا بی‌دلیل لامپ روشن و خاموش شد باید با مرکز خدمات زانوسی کار تماس حاصل فرمایید.

تعمیرات ماکروفر زانوسی

  • دود کردن دستگاه

یکی از دیگر مشکلات پیش‌آمده پس از روشن کردن در مایکروفرها دود کردن آن‌ها می‌باشد.

  • گرم نکردن غذا در ماکروفر

در معرفی ماکروفر زانوسی، اشاره به در گرم نکردن غذا در ماکروفر زانوسی است که باید عیب‌یابی و رفع مشکل اقدام شود.
از مواردی که باعث ایجاد این مشکل می‌گردد، خرابی در ماکروفر، چرب بودن زیادی غذاهای قرار گرفته داخل ماکروفر، مشکلات ایجادشده در دیود، کاهش بازده دستگاه در زمان اوج مصرف برق، خرابی ترانس‌های خازن، ولتاژ، سیم‌ها و … می‌باشند. برای بررسی دقیق‌تر و یافتن حل این مشکل باید با کارشناسان زانوسی کار مشورت نمایید.

  • عدم بسته شدن در مایکروفر و خرابی میکرو سوییچ‌ها

عدم بسته شدن در ماکروفر زانوسی نیز یکی از عیب‌هایی است که باعث می‌شود شما به تعمیر ماکروفر نیاز پیدا کنید. این موضوع می‌تواند به دلیل خرابی اهرم و چفت در ماکروفر باشد که باید به تعمیرکاران مربوطه مراجعه تا این موضوع را بررسی کنند و در صورت نیاز چفت درب را تعمیر یا تعویض نمایند.

ازجمله موارد دیگر مشکلات و خرابی‌ها هنگام کار با ماکروفر زانوسی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. عدم اجرای برنامه تنظیم‌شده
  2. روشن شدن اتوماتیک مایکروفر
  3. مشاهده پیغام خطا در صفحه مانیتور ماکروفر
  4. عمل نکردن صحیح تایمر و زمانبندی مایکروفر
  5. عدم کار کردن درست هر یک از کلیدهای موجود در مایکروفر
  6. خارج شدن هوای گرم از زیر ماکروفر
  7. قطع کار ماکروفر در حین پخت غذا
  8. عدم کار کردن صحیح کلیدهای پنل ماکروفرو…

خرابی در ماکروفر زانوسی

پس از بررسی خرابی‌های احتمالی در هنگام استفاده از دستگاه ماکروفر زانوسی، و معرفی ماکروفر زانوسی لازم به یادآوری است که ماکروفر یکی از حساس‌ترین و پرخطرترین وسایل در بین سایر لوازم‌خانگی هست که کوچک‌ترین مشکل و خرابی ایجادشده در آن را نباید بدون دانش و تخصص تعمیر کرد تعمیر ماکروفر زانوسی کاری کاملاً تخصصی بوده و برای حل مشکل باید به کارشناسان و متخصصان آن در زانوسی کار مراجعه فرمایید.

جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش تعمیر ماکروفر زانوسی با کارشناسان زانوسی کار تماس حاصل فرمایید.